Saturday, April 28, 2007

The Fountain - Η Πηγή της Ζωής


"What if you could live forever?" Σίγουρα θα περνούσα ένα μεγάλο κομμάτι της αιωνιότητας βλέποντας ξανά και ξανά αυτήν την ταινία. Ο δημιουργός των "π" και "Ρέκβιεμ για ένα όνειρο",επιστρέφει με την πιο ώριμη δουλειά της καριέρας του. Ο Darren Aronofsky, μας παρουσιάζει ενα μαγευτικό ταξίδι στο χρόνο, σε μια ταινία που αν και ξεδιπλώνεται σε ένα διάστημα 1000 χρόνων, μοιάζει να ξέκινα από την αρχή του χρόνου, όταν ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο, οταν ο Θεός έδιωξε τους πρωτόπλαστους απο τον κήπο της αιωνιότητας. Και εκεί καταλήγει η ταινία. Η αγάπη, η θυσία, ο πόνος, η μάχη για επιβίωση, το θάρρος, ωθούν τον άνθρωπο να παλέψει με τον θάνατο, με τον χρόνο που κυλάει, με τον ίδιο του τον εαυτό. Τρεις χρονικές περίοδοι, τρεις φάσεις δημιουργίας, γέννηση, ζωή και θάνατος. Κάθε άξια, κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα φιλτράρεται από τις τρεις αυτές φάσεις, και αργά αλλά σταθερά υφαίνεται ο ιστός που κρατάει φυλακισμένους τους πρωταγωνιστές. Αργά αλλά σταθερά εμφανίζονται οι τρόποι για να σπάσουν τα δεσμά τους. Τρόποι που υπήρχαν πάντα, αλλά ο άνθρωπος δεν έβλεπε. Ένα ζευγάρι οδηγεί τους θεατές στο αιώνιο αυτό ταξίδι. Μας θυμίζει όσα έγιναν, και μας προσκαλεί σ'αυτά που θα συμβούν. Δύο ολοκαίνουργιοι πρωτόπλαστοι έρχονται να αντιστρέψουν την ροή του χρόνου και να νικήσουν τον θάνατο. Έρχονται για να αντιστρέψουν την ιστορία και συγρόνως να την καταλύσουν. Αυτήν τη φορά ο άντρας τρέφεται απο τα πλευρά της γυναίκας, τα δεσμά σπάνε και το ταξίδι αποκτά παλι προορισμό. Εκεί που ολα άρχισαν εκεί και θα τελειώσουν. Αν ανοίξεις τα μάτια σου και βρεθείς τυλιγμένος απο το πιο όμορφο χρυσό πέπλο που εχεις δει ποτέ σου, χωμένος ανάμεσα σε χιλιάδες ασημένια αστρα, μην φοβηθείς να νοιώσεις πλήρης. Ο παράδεισος σε περιμένει στο επόμενο βήμα...

8 comments:

Πίκος Απίκος said...

Έχω δει μόνο το τρέηλερ της ταινίας ως τώρα αλλά πραγματικά από αισθητική καθαρά άποψη μοιάζει με ένα ταξίδι των αισθήσεων βουτηγμένο σε εικόνες μοναδικής ομορφιάς.

Ανυπομονώ να τη δω!

dunno said...

ειναι πραγματικα αυτο που περιγραφεις.δες την δεν θα απογοητευτεις

unknown evening star said...

Τώρα που είδα την ταινία μπορώ να εκφερω γνώμη...

Νομίζω πως όλα τα ακαταλαβήστικα που μου έλεγες για διάφορες ταινίες σ' αυτήν τα είδα στην καλύτερη εφαρμογή τους.
Ο φακος δημιουργεί τον ήρωα και αντιστρόφως (αν και δεν ειμαι σίγουρη πόσο κατανοητή έγινα...)

Νομίζω πως άνοιξε ενα νέο κεφάλαιο στον τρόπο που βλέπω ταινίες

(μπορεί να μη το δεις ποτέ αλλα αν δεν τα έλεγα θα έσκαγα... τα 'πα κι έσκασα)

Duncan said...

Να και κάποιος που συμφωνεί μαζί μου, ότι αυτή η ταινία δεν ήτανε "πατάτα"! Προσωπικά, την θεωρώ ένα ακόμα αφηγηματικό αριστούργημα του Aronofsky. Ένα μονοπάτι καμμωμένο από σκληρό πόνο και βαθιά αγάπη, που συνδέει με έναν πολύ ανθρώπινο τρόπο τη Ζωή και το Θάνατο. Btw, Νίκο έχεις κάνει φοβερή δουλειά στο site! (Το μόνο που σου λείπει είναι ενα Guestbook για να μη σε spammaroume με τα συγχαρητήρια :-D) Μόλις κέρδισες έναν ακόμα καμμένο Σινεφίλ. Keep up the good work!

PS.: Περιμένουμε εναγωνίως και στήλη με TV shows. ;-)

dunno said...

Καλώς ήλθες Κωνσταντίνε!

Για να πω την αλήθεια μου δεν έχω πετύχει κάποιον που να μην του άρεσε -έστω- το Fountain. Λατρεύω τον Aronofsky γενικά, αλλά με αυτήν την ταινία του ταυτίστηκα απίστευτα, και πλέον παραμένει αγαπημένη μου.

όσο για τα καλά σου λόγια σε ευχαριστώ, και νομίζω ότι τα σχόλια από μόνα τους είναι η προσωπική μου ικανοποίηση, οπότε αφού ο φίλτατος blogger δεν μας παρέχει guestbook, το αφήνουμε στη μοίρα του.

για τις τηλεοπτικές κριτικές το προσπάθησα, αλλά το βρήκα εν μέρει κουραστικό να κρίνω επεισόδια ενός γενικού συνόλου σε εβδομαδιαία βάση, οπότε περιορίστηκα στις ταινίες. άσε που βλέπω περιορισμένα σειρές.πάντως στον τομέα αυτό εκπληκτική δουλειά κάνει ο Dark Tyler οπότε σε παραπέμπω στο blog του:

darkustv.blogspot.com/

Duncan said...

Thanks!

PS.: Για την ιστορία πάντως, (για μένα,) αν υπάρχει μία ταινία στο imdb που αξίζει 11, αυτή είναι το Requiem.
Εύχομαι ολόψυχα να έρθει εκείνη η μέρα που θα δω κάτι που θα την ξεπεράσει...

dunno said...

αν κάνω το ίδιο κι εγώ τα πιάσαμε τα ψάρια μας. έχω πάμπολλες αγαπημένες που δεν μου αρκεί οποιαδήποτε κλίμακα να τις βαθμολογήσω.μερικές τις έχω συγκεντρώσει εδώ:

http://www.imdb.com/mymovies/list?l=25749565

αλλά πόσες έχω ξεχάσει.....

Duncan said...

Ναι την είδα τη λίστα... Η αλήθεια είναι ότι είσαι αρκετά πιο "κλασικός" απο μένα.
Εγώ γενικά σπάνια βλέπω ταινία πριν το '90. Οπότε αρκετές απ' αυτές δεν τις έχω δει.
Δεν είμαι φλεγματικός, απλά με κουράζουν λίγο... Κοινώς, είμαι λίγο παπάτζας-σινεφίλ :D

Από τις παλιές, ξεχωρίζω το casablanca, το οποίο αν και πολύ καλό ομολογώ ότι με κούρασε...
(όχι όμως τόσο, όσο τα Godfather :P)

Anyway, πάρε και τη δική μου λίστα, όσων ταινιών θυμήθηκα να βαθμολογήσω...:

http://www.imdb.com/mymovies/list?l=20849973