Η οπτική καταγραφή του υποσυνείδητου, στην μάχη του με την πραγματικότητα και το ασυνείδητο, ξεδιπλώνεται σε κλίμακα χρόνου που εγκλωβίζεται σε μία ατέρμονη λούπα. Η αρχή ΕΙΝΑΙ το τέλος ΕΙΝΑΙ η μέση ΕΙΝΑΙ η αρχή είναι...
Εφιαλτικές αλήθειες που πασχίζουν να βγουν από θαμμένα όνειρα, και ονειρικές πραγματικότητες που προβάλλονται με μάτια κλειστά, μπλέκουν με τις σκέψεις, κι αρκεί ένα μικρό ερέθισμα, για να μηδενιστεί ο χρόνος κι αμέσως να ξαναρχίσει. Κάθε εμπειρία κλείνεται σε μια σκοτεινή πλευρά του μυαλού, μέχρι η πρώτη ελπίδα ή η ύστατη απελπισία της δείξει το δρόμο για την αναβίωση.
Ο Ιάσονας θα ξεκινήσει μια εκστρατεία στο δικό του υποσυνείδητο, και μαζί του ο σκηνοθέτης Αλέξης Αλεξίου, ένα ταξίδι στο σινεμά των μεγάλων δημιουργών, κι όπως ο ήρωάς του συγκεντρώνει τις εμμονές του και σχηματίζει την φυλακή της δικής του αυτο-τιμωρίας, έτσι κι ο ίδιος δημιουργεί το δικό του σινεμά. Οι κάμερες τρεμοσβήνουν σε πλάνα που θολώνουν πάνω στις λεπτομέρειες μα αποκαλύπτουν συγχρόνως τα μυστικά μονοπάτια του μυαλού σε σημείο που η παρακολούθηση αγγίζει την ηδονοβλεψία. Τα κάδρα περιορίζονται από φυσικά πλαίσια και οι ήρωες ξεγλιστρούν από χαραμάδες για μία φιμωμένη ανάσα, μέχρι να επιστρέψουν στην κατάψυξη των σκέψεων που δεν σβήνουν ποτέ, παρά μόνο σαπίζουν...
Δωμάτια μοντέρνα φτιαγμένα από τοίχους που διαλύονται σταδιακά, το σύμβολο ενός κρανίου που οι σκέψεις διογκώνουν από μέσα προς τα έξω, μα η ψύχωση με την συντήρηση της "ιδιοκτησίας", θα γίνει ο μύκητας που το κατατρώει από παντού. Κάθε συνήθεια αλλοιώνεται από την επανάληψη, και κάθε διαφοροποίηση δεν φτάνει για να αλλάξει την ημερομηνία λήξης ενός καταδικασμένου έρωτα.
Η αποδόμηση της αλήθειας επιταχύνεται όσο οι διάδρομοι του μυαλού γεμίζουν με ψευδαισθήσεις, η ελπίδα της διαφυγής μικραίνει όσο ο λαβύρινθος του φανταστικού διογκώνεται με τις εφιαλτικές αναμνήσεις του πραγματικού, κι η πιο βασανιστική τιμωρία δεν είναι η μετάνοια για ότι κακό συνέβη, αλλά η σκέψη όλων των καλών που δεν συνέβησαν ποτέ!
Εφιαλτικές αλήθειες που πασχίζουν να βγουν από θαμμένα όνειρα, και ονειρικές πραγματικότητες που προβάλλονται με μάτια κλειστά, μπλέκουν με τις σκέψεις, κι αρκεί ένα μικρό ερέθισμα, για να μηδενιστεί ο χρόνος κι αμέσως να ξαναρχίσει. Κάθε εμπειρία κλείνεται σε μια σκοτεινή πλευρά του μυαλού, μέχρι η πρώτη ελπίδα ή η ύστατη απελπισία της δείξει το δρόμο για την αναβίωση.
Ο Ιάσονας θα ξεκινήσει μια εκστρατεία στο δικό του υποσυνείδητο, και μαζί του ο σκηνοθέτης Αλέξης Αλεξίου, ένα ταξίδι στο σινεμά των μεγάλων δημιουργών, κι όπως ο ήρωάς του συγκεντρώνει τις εμμονές του και σχηματίζει την φυλακή της δικής του αυτο-τιμωρίας, έτσι κι ο ίδιος δημιουργεί το δικό του σινεμά. Οι κάμερες τρεμοσβήνουν σε πλάνα που θολώνουν πάνω στις λεπτομέρειες μα αποκαλύπτουν συγχρόνως τα μυστικά μονοπάτια του μυαλού σε σημείο που η παρακολούθηση αγγίζει την ηδονοβλεψία. Τα κάδρα περιορίζονται από φυσικά πλαίσια και οι ήρωες ξεγλιστρούν από χαραμάδες για μία φιμωμένη ανάσα, μέχρι να επιστρέψουν στην κατάψυξη των σκέψεων που δεν σβήνουν ποτέ, παρά μόνο σαπίζουν...
Δωμάτια μοντέρνα φτιαγμένα από τοίχους που διαλύονται σταδιακά, το σύμβολο ενός κρανίου που οι σκέψεις διογκώνουν από μέσα προς τα έξω, μα η ψύχωση με την συντήρηση της "ιδιοκτησίας", θα γίνει ο μύκητας που το κατατρώει από παντού. Κάθε συνήθεια αλλοιώνεται από την επανάληψη, και κάθε διαφοροποίηση δεν φτάνει για να αλλάξει την ημερομηνία λήξης ενός καταδικασμένου έρωτα.
Η αποδόμηση της αλήθειας επιταχύνεται όσο οι διάδρομοι του μυαλού γεμίζουν με ψευδαισθήσεις, η ελπίδα της διαφυγής μικραίνει όσο ο λαβύρινθος του φανταστικού διογκώνεται με τις εφιαλτικές αναμνήσεις του πραγματικού, κι η πιο βασανιστική τιμωρία δεν είναι η μετάνοια για ότι κακό συνέβη, αλλά η σκέψη όλων των καλών που δεν συνέβησαν ποτέ!
"Η ιστορία που σας είπα δεν ήταν η δική μου...ήταν η ιστορία ενός ανθρώπου που καταγράφει μια ιστορία που μοιάζει με την δική του"
ΥΓ 1. Τα συγχαρητήρια στον Αλέξη Αλεξίου δεν είναι αρκετά για να του ανταποδώσω αυτό που η ταινία του μου προσέφερε. Το γεγονός ότι το σινεμά που δημιούργησε δεν έχει εθνικότητα, αλλά ξεπερνά κάθε γλώσσα και στερεότυπη καλλιτεχνική έκφραση είναι αρκετό από μόνο του.
ΥΓ2. Ο δημιουργός βρήκε τους ιδανικούς πρωταγωνιστές, με τον Γιώργο Κακανάκη (Ιάσονας) να ακροβατεί αριστοτεχνικά ανάμεσα στην σχιζοφρένεια και στην απόγνωση, με τρόπο που όλη η πνευματική παράνοιά του ζωγραφίζεται στο προσωπό και τον τρόπο του να μιλάει, και με την ιδανικά πλασμένη Σεραφίτα Γρηγοριάδου (Πηνελόπη) που με την ευγένειά της ερμηνείας της αποτελεί την ιδανική σύζηγο που αντέχει την αναμονή μέχρι ο άνδρας της να γυρίσει από το βασανιστικό ταξίδι των παραισθήσεων του.
ΥΓ3. Περιμένω με αγωνία τα νέα για το εκπληκτικό soundtrack με την υπογραφή των Γιάννη -Φελιζόλ- Βεσλεμέ και Peekay Tayloh, που έχει στοιχειώσει το μυαλό μου από το εκπληκτικό ξεκίνημα μέχρι το αριστουργηματικό φινάλε της ταινίας.
ΥΓ.4 Η πρώτη ερωτική σκηνή της ταινίας, έχει ξεπηδήσει μέσα από τον δικό μου ιδανικό τρόπο σκηνοθεσίας. Όταν την παρακολουθούσα ένοιωσα τον σκηνοθέτη να διεισδύει στο δικό μου υποσυνείδητο. Ακόμα ανατριχιάζω...
ΥΓ5. Την πέμπτη 10 Απριλίου βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες η ταινία, μην την χάσετε με τίποτα!
ΥΓ2. Ο δημιουργός βρήκε τους ιδανικούς πρωταγωνιστές, με τον Γιώργο Κακανάκη (Ιάσονας) να ακροβατεί αριστοτεχνικά ανάμεσα στην σχιζοφρένεια και στην απόγνωση, με τρόπο που όλη η πνευματική παράνοιά του ζωγραφίζεται στο προσωπό και τον τρόπο του να μιλάει, και με την ιδανικά πλασμένη Σεραφίτα Γρηγοριάδου (Πηνελόπη) που με την ευγένειά της ερμηνείας της αποτελεί την ιδανική σύζηγο που αντέχει την αναμονή μέχρι ο άνδρας της να γυρίσει από το βασανιστικό ταξίδι των παραισθήσεων του.
ΥΓ3. Περιμένω με αγωνία τα νέα για το εκπληκτικό soundtrack με την υπογραφή των Γιάννη -Φελιζόλ- Βεσλεμέ και Peekay Tayloh, που έχει στοιχειώσει το μυαλό μου από το εκπληκτικό ξεκίνημα μέχρι το αριστουργηματικό φινάλε της ταινίας.
ΥΓ.4 Η πρώτη ερωτική σκηνή της ταινίας, έχει ξεπηδήσει μέσα από τον δικό μου ιδανικό τρόπο σκηνοθεσίας. Όταν την παρακολουθούσα ένοιωσα τον σκηνοθέτη να διεισδύει στο δικό μου υποσυνείδητο. Ακόμα ανατριχιάζω...
ΥΓ5. Την πέμπτη 10 Απριλίου βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες η ταινία, μην την χάσετε με τίποτα!
8 comments:
ta siharitiria mou stou ithopoious kai tis exeretikes erminies
o giorgos karamihos einai o protagonistis?
ο Γιώργος Καραμίχος έχει τον ρόλο του αφηγητή. στο ΥΓ.2 αναφέρω τους δύο βασικούς πρωταγωνιστές που είναι ο Γιώργος Κακανάκης κι η Σεραφίτα Γρηγοριάδου.
μην σε μπερδέυουν τα tags. δανείζομαι τα ονόματα από το imdb και τα tags μου μπαίνουν αλφαβητικά γι'αυτό ο Γιώργος Καραμίχος (Giorgos βάσει imdb) εμφανίζεται πριν τον Γιώργο Κακανάκη (Yorgos βάσει imdb)
Εξαιρετική!! Ήμουν τόσο ικανοποιημένη όταν βγήκα από το σινεμά, κυρίως γιατί είχα ελάχιστες προσδοκίες και ο Αλεξίου με διέψευσε πανηγυρικά! Μου θύμισε ταινίες που είχα λατρέψει, με έκανε να μπω στον μυστήριο κόσμο του μυαλού του Ιάσονα αλλά βασικά με έκανε να αναθεωρήσω την άποψη μου για τον ελληνικό κινηματογράφο: ίσως υπάρχει ελπίδα!
Στην αρχή με τον Καραμίχο είχα φάει σκάλωμα...Έλεγα δεν μπορεί να μοιάζουν τόσο οι φωνές τους, κάτι συμβαίνει και τους τίτλους τους τέλους τους είδα μόνο και μόνο για να βεβαιωθώ ότι όντως ήταν αυτός που μιλούσε και ότι δεν είχα αρχίσει να τα χάνω!
annie
to skaloma pou efages pos to efages?
pos xereis oti moiazoun tosi poli i fones tous afou den akoume tin foni tou kakanaki?
eheis dei allou ton kakanaki giati kai ego psahno stoiheia tou
ton karamiho ton eho dei stin tileorasi kai mou fenete poli metrios
fisika sto cinema den to sizitao...
.........Alexis Alexiou is a former Greek footballer.
Alexiou was born on September 8, 1963. He was a football defender who played for Apollon Kalamaria between 1983 and 1986.
In 1986, Alexiou transferred to Olympiakos where he played the following four years. He joined PAOK in 1990 playing there until 1997 when he quit.
During his career Alexiou was capped 10 times by the National Football Team of Greece and was a member of the squad that competed in World Cup 1994 in the US.
he then started making movies in which he did not pay the actors or the crew. his last success was tale 52 in which everyone worked for free and where promised money when the production company had monety from the government. a few months ago Alexiou was funded with 100,000 euros and has yet to pay the people that worked on the film.
-Tale 52 (Alexis Alexiou, Greece) [5]
Shortly after posting my capsule review on El Greco, a critic friend of mine sent me an email with the final line of the above review, with the subject line, "get ready to copy and paste." Tale 52 is a perfect example of what he was warning me about, since in and of itself it's a film that has no real business being in a festival, short of maybe San Jose Cinequest or some other mid-level slick-indie enclave. It's more of an advertisement for Alexiou
den einai ola opos theloume na ta vlepoume giati ta vlepoume ellinika kai ohi antikeimenika
^αρχικά, κρίμα που δεν μου παραθέτεις τα στοιχεία, όπως την "κριτική", για να καταλάβω κι εγώ ακριβώς τι θέλεις να πεις, ώστε να μπορώ να σου απαντήσω πιο συγκεκριμένα.
όπως και να έχει από όσα τα υπονοούμενα σου αφήνουν να σχολιαστούν, μπορώ να σου πω ότι το el greco δεν μου άρεσε καθόλου κι είναι ίσως η πιο ψεύτο-σημαντική ελληνική ταινία που έχει υπάρξει.
νομίζω ότι για την ιστορία 52 στήριξα την άποψη μου με κριτήρια αρεσκείας που ξεπερνούν το "για τα ελληνικά δεδομένα είναι καταλπληκτική" ή "τι ελληνάρας είναι ο αλεξίου που μας χαρίζει τέτοια περηφάνεια μ'αυτό το αριστούργημα που αφήνει πίσω κάθε ξένη παραγωγή", αλλά βάσισα την λατρεία μου σε αντικειμενικότερες αξίες όπως η σκηνοθεσία, η καλλιτεχνική έμπνευση, η φωτογραφία και οι ερμηνείες.δεν βρίσκω κάτι αμιγώς ελληνικό ή υποκειμενικό ή οποιασδήποτε μορφής μεμπτό σ'αυτό.
έχε την άποψη σου αλλά μην βιάζεσαι να απορρίψεις τις αντίθετες απόψεις για τους λάθος λόγους, με βάση στερεότυπα κολλήματα σου.δεν σου είπε κανείς να αποδεχθείς ότι διαβάζεις.
και παρεπιπτόντως αν το σχόλιό σου ήταν επώνυμο το ύφος μου θα ήταν διαφορετικό, αλλά στην περίπτωσή σου δεν μου δίνεις οτιδήποτε να σεβαστώ.
Post a Comment