Friday, October 10, 2008

21ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Το έχω δηλώσει ξανά, αλλά το γράφω πρώτη φορά, το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, είναι μακράν το αγαπημένο μου φεστιβάλ. Όχι μόνο γιατί ασχολείται με τον ευρωπαϊκο κινηματογράφο που με συναρπάζει όσο κανένας άλλος, αλλά κι επειδή παρουσιάζει μια εύστοχα επικλεκτική ματιά, στις ταινίες που θεμελίωσαν ρεύματα, τάσεις, θεματικούς και τεχνικούς άξονες ακόμα και τον ίδιο τον κινηματογράφο σαν τέχνη. Φεστιβάλ σαν κι αυτό, έκαναν δυνατή την καθιέρωση των αγαπημένων -καλοκαιρινών κυρίως- επανεκδόσεων των κλασσικών αγαπημένων ταινίων.

Φυσικά το πρόγραμμα δεν περιορίζεται στον κλασσικό κινηματογράφο, και μάλιστα περιλαμβάνει κι αρκετές πρεμιέρες κι εκτός του διαγωνιστικού του τμήματος. Για το πλήρες πρόγραμμα ρίξε μια ματιά εδώ. Έχε ειδικότερα το νου σου στις κατηγορίες "Σεξ και Έρωτας" και "Δεύτερη Ευκαιρία", καθώς και στο αφιερώμα στον Ken Loach ανάμεσα στ' άλλα.

Την φανταστική αρχή έκανα με την Χρυσή Εποχή του πολυαγαπημένου μου Luis Buñuel, και την σαγηνευτική Gilda με τον χαρακτηριστικότερο ρόλο της Rita Hayworth (για Buñuel δες παρακάτω, η Gilda έρχεται προσεχώς). Αν το επιτρέψει η τσέπη μου (τα διαρκείας αποτελούν μεγάλο δέλεαρ) θα συνεχίσω με καθημερινές προβολές, μιας και φέτος το πρόγραμμα είναι εκπληκτικά γεμάτο, και φυσικά θα προσπαθήσω να παρουσιάζω τις απόψεις μου την επομένη κάθε προβολής.


Ευκαιριακά, να αναφέρω ότι το αφιέωμα στον Almodόvar θα συνεχιστεί από Νοέμβρη, για να έχω το χρόνο να το κάνω όπως πρέπει.

Καλές Προβολές!

_______________________________________
Στα πλαίσια του φεστιβάλ είδα επίσης τα:
--------------------------------------------------------
-L' Âge d'or
-Gilda
-Primer
-Peter Ibbetson
-Blonde Venus
_______________________________________

No comments: